Sverigekaramellen

Välkommen till Sverigekaramellen – Vi är ett företag som fokuserar på smak och kvalité. Våra unika konfektyrer är av högsta kvalité och smakar precis som förr. Nostalgi när den är som bäst

+ 46 (0)8 – 88 00 99 info@sverigekaramellen.se Dalhemsvägen 35, 141 46 Huddinge

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

Team Sverigekaramellen:

Carl Berglund, +46 79 073 71 81

Nathalie Carvalho, +46 72 300 79 78

Urban Persson, +46 70 328 85 08

Villkor

Köpvillkor

Dessa villkor gäller för dig som kund hos  Sverigekaramellen.
Sverigekaramellen säljer sina varor främst inom Sverige. När du beställer varor hos oss behöver du vara minst 18 år samt visa upp giltig legitimation vid uthämtande av sändelsen. Vi reserverar oss för slutsålda artiklar och förändringar i sortiment innan köp går igenom. Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vid misstänkt bedrägeri hävs köpet. Hos oss gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen som det går att läsa mer om via Konsumentverket.se

 

Leveransvillkor & frakt

Om produkten du köpt finns på lager levererar vi snarast. Vanligen inom 3-5 arbetsdagar. (OBS! Under storhelger och följande veckan kan det tillkomma någon dag på ordern)

Frakt tillkommer och skickas med DHL eller Post Nord.

 

Fraktvillkor – Privatpersoner:
0-3 kg – 69 kr inkl. moms – DHL Service Point, hämtas på ett utlämningställe nära dig.

0-3 kg – 149 kr inkl. moms – Post Nord Mypack Home, skickas direkt till din hemadress.

 

Fraktvillkor – Företag:

Standardfrakt 149 kr exkl. moms – DHL Företagspaket, levereras direkt till ditt företag.

 

Viktindikation: En kartong om 7 påsar väger ca 1, 5 kg

 

Mer info om att emot DHL Service Point
https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/

DHLs ombud
Ombuden hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk. Klicka in dig på https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/ för att se ditt uthämtningsställe.


Betalning

Klarna Checkout

Att betala via Klarna Checkout är en smidig process. Fyll i dina identifikationsuppgifter och handla via ett enkelt knapptryck. Betalningsalternativ som erbjuds via Klarna Checkout är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. 

 

Ångerrätt/reklamation

Som kund hos Sverigekaramellen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och obrytna förpackningar. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl på support@sverigekaramellen.se senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

– ordernummer

– fakturanummer

– titel på de produkter du vill returnera.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för retur-försändelse! Sverigekaramellen åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Paket som ej hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Sverigekaramellen. Om detta sker debiteras du en avgift på 190 kr per paket för kostnader som Sverigekaramellen haft för administration, frakt- och returfraktkostnad, samt hantering. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Fel vid leverans

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Sverigekaramellen AB vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Sverigekaramellen  har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

 

Skadade varor
När du reklamerar skadat gods är det viktigt att du skickar in bilder på skadan till vår supportmail på info@sverigekaramellen.se. Glöm ej att skicka med övrig info om din order som kan hjälpa oss att fastställa skadans uppkomst.

 

KONTAKT

Frågor och kommentarer om Sverigekaramellens Cookie Policy välkomnas och sänds till info@sverigekaramellen.se Information om hur Sverigekaramellen hanterar personuppgifter framgår av Sverigekaramellens sida GDPR 

Bästa hälsningar från

Sverigekaramellen i Skandinavien AB
Dalhemsvägen 35
141 46 Huddinge
08-88 00 99
info@sverigekaramellen.se